שוק הנדל"ן בתל אביב הוא הגדול, המגוון והמורכב ביותר בישראל. כמו כן, זהו השוק שחווה את עליות המחירים הגבוהות ביותר בתקופה האחרונה, שמאופיינת בעליות מחירים בכל רחבי המדינה. מדובר רבות על הנושא של דירות בתל אביב מבחינת מחירים, היצע וביקוש, סוג הדירות החדשות שנבנות לאחרונה וכן הלאה. אכן מדובר על תחום משמעותי וחשוב לגבי אזרחים רבים מכל שכבות האוכלוסייה וכזה שמשפיע ישירות על העיר כולה.
דירות לרכישה בתל אביב – מגורים, השקעה ומה שביניהן

מבחינת דירות לרכישה בתל אביב, השוק מתחלק באופן כללי לרוכשים אשר מבקשים לקנות דירה למטרת מגורים, ברוב המקרים משפחות או זוגות צעירים שזוהי דירתם הראשונה, או כאלו שמשפרים את מצבם הנדל"ני לאחר מכירת נכס בתשואה יפה. מן העבר השני נמצאים אלו שרוכשים דירות להשקעה בתל אביב, אלו אזרחים ומשקיעים שלרוב בבעלותם נכס אחר למגורים וכעת הם קונים דירה על מנת להשכירה או להשביח אותה ולמכור לאחר פרק זמן בתוספת התשואה היפה ששוק זה מציע. בתל אביב שיעור רוכשי הדירות למגורים למול ציבור המשקיעים הוא באופן כללי כ- 50% לכל צד, עובדה משמעותית מאוד שמהווה גורם בר השפעה על מחירי דירות בתל אביב, על ההיצע הקיים לרוכשים חדשים ועל שוק הנדל"ן בכללותו.

חשוב לציין כי רכישת דירה להשקעה בתל אביב היא תופעה המתרחשת כמעט בכל אזורי העיר ובכל רמות הבנייה וכי במציאות הנדל"ן הנוכחית אכן מדובר על הזדמנות ואפיק השקעה אטרקטיבי, למשל דירות בבניינים לשימור וכדומה.

 

בשנים האחרונות ישנם קולות רבים הטוענים כי שוק הנדל"ן כולל בעיקר בנייה חדשה של מגדלי יוקרה שאינם מסייעים לכלל הציבור לרכוש דירה אלא מעלים את המחירים הכלליים בכל העיר.

השכרת דירות בתל אביב

לצד שוק קניית ומכירת הדירות, התחום של דירות בתל אביב כולל כמובן את ההיבט של דירות להשכרה בתל אביב. מדובר על עיר עם סטודנטים וצעירים רבים שיכולים להרשות לעצמם רק לשכור דירה וכן על משפחות רבות שמבקשות לשכור כעת נכס איכותי שהן לא יכולות לרכוש ולהתכונן לעתיד לקראת רכישה עתידית.
מחירי השכירות לדירות במרכז העיר, בשכונות אטרקטיביות או ברמת גימור גבוהה הם אלפי שקלים לחודש ומעלה ואילו דירות קטנות באזורים מרוחקים ופחות פופולאריים מציעות רמת שכירות של כמה אלפים בודדים המתאימה בעיקר לצעירים.

Related Blogs

×
Phone number

(075) 123-7654

Email address

gridvalley@gmail.com

Address info

201 Liverpool Street, Suite 721, London